כשיוצאים מהבית, קשה לשמור על תפריט מאוזן, גם עבור הילד או הילדה שלכם. תמר הוא תוספת טבעית ומתוקה לסדר היום. קבלו את המדריך לשיפור התזונה של ילדיכם >>

בשנים האחרונות בוודאי הבחנתם בהתגברות חיובית של מגמת בריאות בתחומי חיים שונים, אשר מתמקדת לא מעט בנושא התזונה. בעוד אנשים מבוגרים יכולים לבחור מרצונם בתפריט מאוזן, על ידי השקעה והכנה מראש של מזון, רכישה בחנויות טבע מובחרות והחלטה כיצד לנהל את סדר יומם, ילדים וילדות מנועים מהבחירה הזאת מחר שהם תלויים בהוריהם ובמוסדות החינוכיים אליהם הם משתייכים. אפילו אם ההורים משקיעים בארוחות טבעיות ובריאות בבית, כאשר הילדים נשלחים לבית הספר, לצהרון או לחוגים, לעיתים ענייני התפריט עלולים להתפספס. פעמים רבות, מתוך חוסר מודעות ותשומת לב, הילדים נאלצים להסתפק במזונות מעובדים אשר לטווח רחוק, עלולים להזיק לאיזון התזונה שלהם – אפילו משרד החינוך הנחה לאחרונה כי עדיף לא לשלוח את הילדים והילדות לבית הספר עם סנדוויץ' מלחם לבן.

 

חטיפי בריאות? זה לאו דווקא הפתרון

מאחר שבבית הספר ובמסגרות חינוכיות אחרות הילדים והילדות שלכם מתאמצים, בין אם מנטלית או פיזית, הם זקוקים למזון שיספק להם אנרגיה גבוהה, אך שלא יגרום ל"נפילה" תוך זמן קצר מדי. הפתרון לכך, מעבר לארוחה העיקרית עמה אתם שולחים אותם, הוא בדרך כלל תוספת מתוקה כלשהי. אך מזונות מתוקים רבים, גם אם הם משווקים כחטיפי אנרגיה, מכילים סוכר מעובד עם ממתיקים לא בריאים, ביניהם ניתן למצוא סירופ גלוקוזה, סירופ פרוקטוזה, סירופ תירס וסירופ קרמל. מעבר לאלה, יש בחטיפי האנרגיה גם ממתיקים כוהליים כמו מלטיטול ואיזומאלט, וגם שומן טרנס, חומרים מתחלבים, מווסתי חומציות ועוד רכיבים שאינם מומלצים עבור תפריט בריא ומאוזן. הסוכרים הפשוטים שבחטיפים גורמים לתנודות חדות ברמות הסוכר בדם, ופעמים רבות גם לתחושה של חשק מתמשך למתוק.

 

טבעי, מזין ומתוק – תמר אורגני

בניגוד לכל הממתקים וחטיפי האנרגיה, תמר הוא פרי יבש טבעי ללא התערבות כימית וללא כל עיבוד מלאכותי. תמרים אורגניים עשירים בסיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, אשלגן, מגנזיום, ברזל, סידן, נחושת, ויטמין D וויטמינים מקומפלקס B. הסוכרים הטבעיים בהם לא מעלים את רמות הסוכר בדם כמו הסוכרים המעובדים, והם עשירים בחומצת אמינו טריפטופן אשר משפיעה על הפרשת הסרוטונין, האחראית על מצב הרוח החיובי. בנוסף לכל אלה, הם דלי שומן ובעלי אינדקס גליקמי נמוך, כך שהם מספקים אנרגיה לאורך זמן.

לצרף את הילדים לתפריט בריא

יש לא מעט דרכים פשוטות לצרף את הילדים והילדות לתזונה הבריאה, גם כאשר הם לא בבית.
הנה כמה דוגמאות:

 

ארוחת עשר: אם אתן אימהות שאוהבות להשקיע או אבות שדואגים לבריאות הילדים, בנוסף לסנדביץ' מלחם מלא וקופסת ירקות חתוכים, הוסיפו גם שני תמרים לארוחת העשר – כך הילדים שלכם יוכלו לנשנש תמר בהפסקה ולצבור אנרגיה לקראת השיעור הבא.

 

חוגים: אם הילד או הילדה שלכם משתתפים בחוג ספורטיבי כלשהו וזקוקים לתוספת מחזקת שתעניק להם אנרגיה, שני תמרים יכולים לעשות עבורם את העבודה באופן נפלא. אל תשכחו שתמרים הם גם חטיף אהוד על ספורטאים וספורטאיות, ויש לכך סיבה טובה: הם מספקים אנרגיה שמשפרת ביצועים גופניים ומסייעת להתאוששות מהאימון.

 

טיול שבת: בין אם אתם נוהגים לצאת עם הילדים שלכם לטיול רגלי ארוך, לבקר בגן החיות או סתם לעשות פיקניק בפארק – תמרים יכולים להיות קינוח מתוק ונהדר לסוף הארוחה. במקום לרכוש חטיף מלאכותי עם חומרים מעובדים, פשוט הכינו מראש שקית עם כמה תמרים וצאו לדרך.

 

רוצה ממתק בריא עבור הילד או הילדה שלך? עכשיו סילאן 100% טהור במתנה בקניית מארז תמרי מג'הול >>

גם הכתבות האלה עשויות להיות ממש מעניינות

תמר: ממתק אולטימטיבי לאורח חיים טבעוני
תמר: ממתק אולטימטיבי לאורח חיים טבעוני

לממתקים הטבעוניים הקיימים בשוק יש עוד דרך לעשות – רובם מכילים חומרים מלאכותיים שאינם בריאים, ועלותם גבוהה מדי. אז מה הפתרון? תמר

המשך קריאה >>
נשנושי תמרים
תמר: ממתק דל שומן ללא רגשות אשם

החשק העז הזה שלכם למתוק? הוא לא סתמי בכלל. אז מה הכי כדאי לאכול כדי לשמור על המשקל ועל הבריאות, ומה ממש לא? המדריך המלא במאמר הבא

המשך קריאה >>
מחלאווי עד מג'הול: מילון התמרים המלא
מחלאווי עד מג'הול: מילון התמרים המלא

הוא מתוק, דל שומן ובעל מרכיבים תזונתיים בריאים במיוחד. אבל עם כל כך הרבה זני תמרים שקיימים, איך אפשר להבדיל ביניהם? קבלו את המדריך הדקלאי שיעשה לכם סדר

המשך קריאה >>

blog popup