בין אם אתם אצנים חובבנים או קבועות בפילאטיס, כחצי שעה לפני האימון מומלץ שתצרכו סופרפוד שיעניק לכם כוח מתפרץ, ישמור עליכם מפני כיווצי שרירים ויעזור לכם להפחית עייפות במהרה. הכל על מזון העל האולטימטיבי עבור כל מי שעוסקים בספורט - התמר

למה בכלל חשוב לאכול נכון לפני אימון?

לא מספיק לקרוע את עצמכם במכון – בשביל אפקטיביות של אימון גופני, חשוב להקפיד גם על תזונה נכונה לפני הפעילות הספורטיבית. תזונה כזאת יכולה לסייע במניעת היפוגליקמיה, מצב רפואי של ירידה חדה בריכוז הגלוקוז בדם שעלול להוביל לחולשת שרירים, סחרחורות ועילפון. מעבר לכך, התזונה מסייעת למילוי הגליקוגנים (מאגרי האנרגיה שבתוך השרירים), ואם היא עשירה באשלגן ובסיבים תזונתיים – היא חיונית גם לאיזון לחץ הדם ומחזירה מלחים לגוף.

ההמלצה היא לאכול את הארוחה הגדולה כשלוש עד ארבע שעות לפני האימון, כדי לא לייצר עומס על הקיבה. אבל עד כחצי שעה לפני האימון, מומלץ לחדש את מלאי הפחמימות, מרכיב תזונתי עיקרי שמספק אנרגיה לגוף, עבור הגליקוגנים שנמצאים בשרירים ובכבד ונוטים להתפרק במהלך פעילות גופנית. ומה הכי טוב לאכול לפני אימון?

 

נכון – superfood!

לא משנה אם אתם משחקים כדורסל, רצות מרתון, מרימים משקולות או הולכות קבוע לפילאטיס מכשירים – אם אתם מקפידים על אימוני ספורט קבועים, בוודאי נתקלתם לפחות פעם אחת במונח superfood. מדריכי כושר, תזונאיות ורשתות השיווק מפמפמים לקהל הספורטאים והספורטאיות בארץ ובעולם לצרוך superfood במידה מספקת לפני האימון, כדי לשפר ביצועים פיזיים בספורט ולהקל על ההתאוששות.

 

אבל רגע, מה זה בעצם superfood?

המונח superfood (או בעברית: מזון על) מתייחס לסוגי מזון בעלי תכונות בריאות, מזינות ומועילות לגוף האדם. המזונות הללו מצטיינים בהגברת רמות האנרגיה, בחיזוק המערכת החיסונית ובשיפור הבריאות הכללית, הודות למרכיבים בריאותיים מסוגים שונים. סופר פוד מכיל ריכוז גבוה מאד של ויטמינים, מינרלים, חלבונים, חומצות שומן ונוגדי חמצון. הוא מסייע לניקוי רעלים, לשיפור מצב הרוח והתפקוד המיני, וכמובן – מעולה עבור העוסקים והעוסקות בפעילות גופנית.

בין סוגי סופר פוד שונים תוכלו למצוא זרעי צ'יה, גרגר נחלים, ספירולינה, גוג'י ברי ועוד שלל של מזונות שדורשים הכנה, הוספת מרכיבים והטעם שלהם הוא… נרכש (ועוד לא דיברנו על המחיר). אז במקום להכין מראש ארוחות או שייקים, להסתובב עם מיני בלנדר או לדאוג ליוגורט תמידי במקרר – יש לנו פתרון עבור ספורטאים וספורטאיות שמחפשים חטיף מזין במיוחד לפני אימון: תמר של הדקלאים.

 

תמר: כל היתרונות בפרי מתוק אחד

תמר הוא פרי יבש, עשיר באשלגן (539 מ"ג ל-100 גרם בתמר מג'הול) ובסיבים תזונתיים (כ-8 גרם ל100 גרם) ומקור מצוין לאנרגיה לפני פעילות גופנית. הסוכר בתמר הוא טבעי (שילוב מנצח של גלוקוז, פרוקטוז וסוכרוז) שמסייע לפרץ אנרגיה מוגבר, ואחוזי השומן שבו נמוכים.

הנה עוד כמה מיתרונות התמר עבור ספורטאים וספורטאיות:

✽ מינימום קלוריות – מצוין לשמירה על תפריט מאוזן

✽ אינדקס גליקמי נמוך – מספק אנרגיה לאורך זמן רב

✽  ויטמין B1 – מסייע לנצל את מאגרי האנרגיה, לאימונים אינטנסיביים במיוחד

✽ ויטמין B2 – מסייע במיצוי החלבונים לבניית שריר אפקטיבית

✽ ויטמין B5 – עוזר במניעת התכווצויות שרירים ומפחית עייפות

✽ חומצה פולית (ויטמין B9) – מבטיח חילוף חומרים יעיל

✽ אשלגן – מסייע במניעת התכווצויות שרירים

✽ מגנזיום – מסייע לחילוף חומרים של חומצות אמינו ופירוק ATP

 

עלה לכם? קנו מארז תמרי מג'הול וקבלו סילאן 100% טהור במתנה >>

גם הכתבות האלה עשויות להיות ממש מעניינות

נשנושי תמרים
תמר: ממתק דל שומן ללא רגשות אשם

החשק העז הזה שלכם למתוק? הוא לא סתמי בכלל. אז מה הכי כדאי לאכול כדי לשמור על המשקל ועל הבריאות, ומה ממש לא? המדריך המלא במאמר הבא

המשך קריאה >>
תמר: ממתק אולטימטיבי לאורח חיים טבעוני
תמר: ממתק אולטימטיבי לאורח חיים טבעוני

לממתקים הטבעוניים הקיימים בשוק יש עוד דרך לעשות – רובם מכילים חומרים מלאכותיים שאינם בריאים, ועלותם גבוהה מדי. אז מה הפתרון? תמר

המשך קריאה >>
מחלאווי עד מג'הול: מילון התמרים המלא
מחלאווי עד מג'הול: מילון התמרים המלא

הוא מתוק, דל שומן ובעל מרכיבים תזונתיים בריאים במיוחד. אבל עם כל כך הרבה זני תמרים שקיימים, איך אפשר להבדיל ביניהם? קבלו את המדריך הדקלאי שיעשה לכם סדר

המשך קריאה >>

blog popup