לממתקים הטבעוניים הקיימים בשוק יש עוד דרך לעשות – רובם מכילים חומרים מלאכותיים שאינם בריאים, ועלותם גבוהה מדי. אז מה הפתרון? תמר

טבעונות הפכה לדרך חיים בריאה ואידיאולוגית אשר סוחפת אחריה רבים ורבות, אך לממתקים הטבעוניים הקיימים בשוק יש עוד דרך לעשות – רובם מכילים חומרים מלאכותיים שאינם בריאים, ועלותם גבוהה מדי. אז מה הפתרון? תמר

למקרה שלא שמתם לב, מהפכת הטבעונות אשר סוחפת אחריה רבים ורבות בשנים האחרונות – כאן כדי להשאר. סקרי קהל מוכיחים כי לפחות 13% מהישראלים והישראליות מגדירים את עצמם כטבעונים, צמחונים או משתדלים להפחית בכמות הבשר ובצריכת מזונות מתעשיית החי. הנתונים הללו מרשימים למדי, אבל עבור מי שבחרו בתפריט טבעוני, ברור כי אורח החיים הזה אינו תמיד קל ופשוט. מעבר לביקורת האידיאולוגית על המהלך הזה, טבעונים וטבעוניות נאלצים להתארגן באופן פרקטי, אשר לא פעם עלול מעט להטריח.

בין אם אימצתם תזונה טבעונית עקב סיבות בריאותיות כמו רגישות ללקטוז או כחלק מטיפול במחלה כלשהי, ובין אם מדובר בבחירה אנושית מטעמי מוסר, אתם בוודאי מודעים למחסור המשמעותי בממתקים טעימים ואיכותיים, ללא מעורבות של תעשיית החי. כלומר, קיימים ממתקים שכאלה, אבל בדרך כלל ניתן להשיג אותם בחנויות טבע מובחרות ולא פעם במחירים די מופקעים. עבור מי שבחרו בתזונה טבעונית ומעוניינים בחטיף מתוק וטעים, הפתרון האולטימטיבי הוא ממתק שלעיתים נוטה לחמוק מתחת לרדאר הטבעוני – התמר.

תמרים לאורח חיים טבעוני בריא

ממתקים טבעוניים מעובדים? פחות כדאי

ממתקים טבעוניים רבים אמנם לא מכילים חלב ומוצריו, אך כדי ליצור מרקם בשרני ועסיסי הם כן מכילים חומרים מייצבים שונים ולא בריאים במיוחד. חטיפי אנרגיה שונים נוטים להכיל ממתיקים לא בריאים כמו סירופי סוכר שונים, סירופ תירס וממתיקים כוהליים כמו מלטיטול ואיזומאלט. פעמים רבות, הממתקים הללו מורכבים מסוכרים פשוטים אשר גורמים לתנועות חדות מאד ברמות הסוכר בדם, ומשמרים את תחושת הצורך הפיזי במתוק, כשלאחר האכילה יש גם תנודתיות לכיוון "נפילה" של סוכר.

 

תמר אורגני – כל היתרונות בפרי מתוק אחד

בניגוד לממתקים והחטיפים המעובדים, תמר הוא פרי יבש טבעי ללא התערבות כימית וללא כל עיבוד מלאכותי. התמר עשיר בסיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, אשלגן, מגנזיום, ברזל, סידן, נחושת, ויטמין D וויטמינים מקומפלקס B. לתמר יש יתרונות משמעותיים לבריאות, הודות למרכיביו החיוניים, ויש המגדירים אותו אף כמזון-על (Superfood). הוא מסייע במניעת מחלות, בשמירה על תזונה מאוזנת ודלת שומן, בהענקת אנרגיה לפני פעילות גופנית וכמובן – הוא מיוצר באופן אורגני, ללא מעורבות של תעשיית החי.

הסוכרים הטבעיים שבתמרים לא מעלים את רמות הסוכר בדם כמו הסוכרים המעובדים, ולעומת שומן הטרנס שבחטיפים, תמרים אף הוכחו כמסייעים להפחתת הסיכון לטרשת עורקים. מעבר לכל אלה, התמר מכיל בין היתר, חומצת אמינו-טריפטופן אשר מקושרת לסרוטונין ומעלה את מצב הרוח החיובי.

 

הנה עוד כמה מיתרונות התמר:

מינימום קלוריות – מצוין לשמירה על תפריט מאוזן

אינדקס גליקמי נמוך – מספק אנרגיה לאורך זמן רב

✽  ויטמין B1 – מסייע לנצל את מאגרי האנרגיה בפעילויות אינטנסיביות

ויטמין B2 – מסייע במיצוי החלבונים לבניית שריר אפקטיבית

ויטמין B5 – מפחית עייפות ותחושת תשישות

חומצה פולית (ויטמין B9) – מבטיח חילוף חומרים יעיל

אשלגן – מסייע במניעת התכווצויות שרירים

מגנזיום – מסייע לחילוף חומרים של חומצות אמינו ופירוק ATP

מעבר ליתרונותיו של התמר עצמו כממתק טבעוני, הסירופ אשר מייצרים ממנו, סילאן, גם הוא מצוין לשימוש קולינרי עבור תזונה טבעונית, וניתן להשתמש בו להמתקת מנות אחרונות ושאר מזונות.

 

מחפשים ממתק טבעוני שגם טעים? קנו מארז תמרי מג'הול וקבלו סילאן 100% טהור במתנה >>

גם הכתבות האלה עשויות להיות ממש מעניינות

תמר: ה-Superfood המושלם לספורטאים ולספורטאיות
תמר: ה-Superfood המושלם לספורטאים ולספורטאיות

בין אם אתם אצנים חובבנים או קבועות בפילאטיס, כחצי שעה לפני האימון מומלץ שתצרכו סופרפוד ממריץ וקל. הכל על מזון העל האולטימטיבי עבור כל מי שעוסק בספורט - התמר

המשך קריאה >>
נשנושי תמרים
תמר: ממתק דל שומן ללא רגשות אשם

החשק העז הזה שלכם למתוק? הוא לא סתמי בכלל. אז מה הכי כדאי לאכול כדי לשמור על המשקל ועל הבריאות, ומה ממש לא? המדריך המלא במאמר הבא

המשך קריאה >>
מחלאווי עד מג'הול: מילון התמרים המלא
מחלאווי עד מג'הול: מילון התמרים המלא

הוא מתוק, דל שומן ובעל מרכיבים תזונתיים בריאים במיוחד. אבל עם כל כך הרבה זני תמרים שקיימים, איך אפשר להבדיל ביניהם? קבלו את המדריך הדקלאי שיעשה לכם סדר

המשך קריאה >>

blog popup