הוא אחד משבעת המינים, הוא מתוק ודל שומן והוא אחד הפירות הנצרכים ביותר בארץ – תמר. הדקלאים, חברת שיווק התמרים הגדולה בישראל, מובילה את השוק בעשרות השנים האחרונות ולא מפסיקה לגדול ולהתפתח. דיברנו עם רז פרידמן, מנכ"ל החברה, עם שי שטרן, מנהל תחום מגדלים ועם אבי דנן, מנהל הסקטור הערבי – וגילינו דברים חדשים על החברה הותיקה שכמעט כולנו צורכים את מוצריה. ראיון

הדלקאים: הכירו מקרוב

יכול להיות ששם המותג "הדקלאים" לא מצלצל לכם כל כך מוכר, אבל אם רכשתם תמרים בארץ ובעולם בעשורים האחרונים – כנראה שאלה היו תמרים ששווקו על ידי הדקלאים, חברת השיווק הגדולה והמובילה לתמרים מישראל, והחברה הגדולה ביותר בשיווק תמרים מזן מג'הול ברחבי העולם. הדקלאים נוסדה בשנת 1982 בראש העין, ולמעשה היא קואופרטיב אשר מפגיש בין מגדלי התמרים ובתי האריזה המובילים בעולם.

שוחחנו עם כמה אנשי מפתח בחברת הדקלאים, כדי להכיר את החברה קצת מקרוב ולהבין את פעילותה כיום, וגילינו עובדים מסורים שחיים ונושמים תמרים, ומנהלים את תחומיהם בחברה באופן מחושב ומעורר השראה. רז פרידמן, מנכ"ל החברה, מספר: "קודם כל חשוב להבין: אנחנו חברה שעוסקת אך ורק בתמרים, לא חברת סחר רגילה. ההסתכלות שלנו היא לטווח הרחוק ואנו פועלים על פי אסטרטגיה שנקבעה מראש לארגון. אנחנו מקיימים המון דיוני עומק איך ומה לעשות."

 

לטובת מי שלא מכיר את הדקלאים, ספר מעט על היקף הפעילות של החברה.

רז פרידמן: מנכ"ל הדקלאיםפרידמן: "יש לנו פעילות ענפה מול 15 בתי אריזה, בשני מרכזים לוגיסטיים. החברה כוללת 25 עובדים וממשיכה להתפתח. לגבי הלקוחות, אם תשימי לב, 1/3 מסל הקניות שלך הוא ירקות ופירות. זה מאד משמעותי, ותמרים הם חלק מזה. המוצרים האלה גם תמיד מוצבים בכניסה לחנות באופן דומיננטי. אנחנו עובדים בארץ מול רוב רשתות המזון: חצי חינם, שופר סל, מגה, רמי לוי. מעבר לזה אנחנו פועלים ברוב העולם: מהמזרח הרחוק עד מזרח אירופה, בין 25 ל30 מדינות."

שי שטרן, מנהל תחום מגדלים, חולש על ניהול כל מגדלי התמרים של הדקלאים בארץ, מצפון ועד דרום.

 

אני מבינה שיש לך קשר כמעט פואטי לתחום התמרים. ספר עליו קצת.

שטרן: "אני זוכר את עצמי בן 14 בעין הנציב, יצאתי לעבוד במטע והיה שם עץ תמר. היום אני ואחרים משווקים את אותו פרי מאותו עץ של לפני 40 שנה. זה מטורף. אני אוהב תמרים ואפילו חולם עליהם בלילה. התמר עובר דרך ארוכה של תשעה חודשים. זה לא מפעל ששמים בקצה אחד פלסטיק ויוצא מוצר. יש בו משהו בסיסי, רומנטי, עמוק, חקלאי. זה עולם אחר. יש עץ באדמה שאתה רואה ממנו תבואה. המגדלים, האנשים שאני עובד איתם, הם אנשים ערכיים. אנחנו אלה שמתרגמים את העבודה הקשה שלהם ב40 מעלות בבקעה לרכישה של המוצר. הסינרגיה בינינו מביאה למוצר מדף שעומד בסטנדרטים גבוהים מאד."

 

איך מתנהג השוק הישראלי בתחום התמרים?

שטרן: "רואים התפתחות גדולה. השוק הישראלי בעבר לא ידע מה זה תמרים חוץ מבאירועים ספציפיים, והיום זה מוצר בסיסי בכל בית. אנחנו כחברת הדקלאים מובילים את השוק בארץ ובעולם – בהיקפים, באיכות, ברמה, ברשתות. הייחוד שלנו הוא באמת שהחברה היא גם בבעלות מגדלים."

אבי דנן הוא איש הקשר של הדקלאים במגזר הערבי. הוא חי ונושם את התחום של סיטונאים ומשווקים אחרים ונמצא בקשר עם כל הסקטור הערבי, מאום אל פחם עד קרית שמונה.

משאית תמרים של הדקלאים

מה החלק הכי אהוב עליך בעבודה?

דנין: "הדבר הכי כיף זה לבוא ללקוח בהתחלה. יש דו שיח על בסיס תמרים. חשוב לי לא לדחוף ללקוח, להיות ישיר ואמיתי. מאחר שאני מגיע מתחום הכדורגל (*בעברו היה דנין שחקן כדורגל בבני סכנין), זה עוזר לבנות כניסה נעימה, שיחות של גברים. בעיקרון בסקטור הערבי, רק בתקופת הרמדאן נוגעים בתמרים. אבל בשנתיים האחרונות הדקלאים נמצאים אצל הלקוח, לראות את גידול המכירות יחד והתוצאות לא מאחרות להגיע. יש לפעמים גידול 50% במכירות ויותר."

 

מה אתה עושה במהלך העבודה? על מה חשוב לך להקפיד?

"אני נמצא פיזית בסניפים, חי את השטח ובודק שהמוצר לא ישאר בקירור או במחסן אלא בחוץ, על המדפים. אני נושם את הלקוחות. יש כאלה שאוהבים סופר עסיסי ויש כאלה שאצלם עובד משהו אחר. הסוד הוא להתאים את עצמך ללקוח ולאיזור. עם הניסיון שלי של שמונה השנים האחרונות אני יודע לזהות ולתקן באופן יצירתי כל מיני תקלות."

 

מה היית רוצה שידעו על המותג שלכם?

דנין: "שאנחנו החברה הגדולה והמובילה בארץ לשיווק תמרים, ואם מישהו רוצה לקנות תמרים – אז שיקנה הדקלאים. בדקלאים יש אמינות, יושר ונתינה במשך כל יום, כל שבוע, כל השנה."

הדלקאים: הכירו מקרוב

בא לך סילאן 100% טהור במתנה בקניית מארז תמרי מג'הול?  רק ללחוץ פה >>

גם הכתבות האלה עשויות להיות ממש מעניינות

blog popup