הוא מתוק, דל שומן ובעל מרכיבים תזונתיים בריאים במיוחד. אבל עם כל כך הרבה זני תמרים שקיימים, איך אפשר להבדיל ביניהם? קבלו את המדריך הדקלאי שיעשה לכם סדר

תמר. הממתק הטבעי של הטבע, הפרי עם הערכים התזונתיים החיוניים ביותר, החטיף האולטימטיבי לספורטאים, ילדים, טבעונים וצמחונים ועבור כל מי שרוצה לשמור על המשקל. יתכן שרובכם מכירים את פרי התמר דרך המקרא והמסורת היהודית, מאחר שהוא נמנה עם שבעת המינים על פי התלמוד (מאוזכר כ"דבש תמרים") ועלי העץ הדקל שלו משמשים כגג בבניית סוכות. התמר הוא מין ממשפחת הדקליים, וגדל בעיקר באיזורים חמים – ולכן גידולו בישראל כה רב ויעיל.

ממתק תמרים

אפשר לאכול את פרי התמר טרי ולח כפי שנקטף מהעץ או לאחר תהליך ייבוש טבעי. לתמר יש טעם מתוק וצורה מוארכת, וניתן להפיק ממנו מוצרים נוספים כמו סירופ הסילאן, אשר משמש לתיבול מנות אחרונות ועוגות למיניהן. אפילו בגלעינו של התמר ניתן להשתמש לצרכים קולינריים – בארצות ערב נהוג לטחון אותו ולהכין ממנו תבלין, שלעיתים אף ניתן להוסיף לשתייה.

לתמר יש יתרונות משמעותיים לבריאות הודות למרכיביו החיוניים ויש המגדירים אותו אף כמזון-על (Superfood). הוא מסייע במניעת מחלות, בשמירה על תזונה מאוזנת ודלת שומן, במתן אנרגיה לפני פעילות גופנית, כחטיף בריא עבור ילדים וגם כקינוח טבעוני שמיוצר באופן אורגני ללא עירוב תעשיית החי.

אמנם תמר המג'הול הוא הזן הפופולרי ביותר, וזה שתבחינו בו בדרך כלל ברשתות השיווק, אך הוא ממש לא היחיד. זני תמרים שונים מאופיינים לא רק בביטוי חיצוני כמו צבע וגודל שונים, אלא גם במרקם, עסיסיות ובשרניות שונים מבפנים, ויש ביניהם הבדלים אפילו בערכים התזונתיים שהם מכילים. כדי שתוכלו להבדיל בין הזנים, ולדעת איזה מהם הכי יתאים לטעם ולצרכים שלכם באופן אישי, הכנו עבורכם את מילון התמרים המלא.

 

מג'הול

זן תמרים גדול ועסיסי שמקורו במרוקו, עם טעם מתוק ומרקם בשרני שנימוח בפה ברכות. עשיר בסיבים, אשלגן, מגנזיום ויטמינים ומינרלים. מתאים גם לבישול וגם כחטיף מזין.

 

חדראווי

זן תמרים כהה בעל פרי בשרני ורך, עם ארומה שוקולדית עדינה. מכיל רמות גבוהות של תרכובות פנוליות, המסייעות להליכים נוגדי חמצון, עשיר בסיבים תזונתיים ובברזל.

 

דרי

זן תמרים יבש וכהה מאד, עם טעם מתוק, כמעט שוקולדי. עשיר בסיבים, חומצה פולית ואשלגן. בעל תכולת הברזל הגבוהה ביותר מבין כל זני התמרים הקיימים.

 

חלאווי

זן תמרים חצי יבש שמקורו בעיראק, עם טעם ייחודי שמזכיר טופי קרמל. הוא מעט מוארך בהשוואה ליתר זני התמרים, ומכיל כמויות גבוהות של מגנזיום, אשלגן, ברזל ואבץ.

 

אמרי

זן תמרים מעט מוארך בצבע שחום ענברי שמקורו במצרים, בעל טעם מתקתק ומרקם פריך שמתפצח בפה ומצוין לשימוש קולינרי. עשיר במינרלים, אשלגן, אבץ ואנטי אוקסידנטים.

 

זהידי

זן תמרים יבש בצבע זהוב ובצורה מעוגלת יחסית. עשיר בברזל ובסיבים תזונתיים מבין כל זני התמרים, ומתאים לחובבי טעם מתוק במיוחד.

הבנת איזה תמר הכי מתאים לך? מחיר מיוחד לקניית מארז תמרי מג'הול >>

גם הכתבות האלה עשויות להיות ממש מעניינות

blog popup